luni, 15 februarie 2010

Tutorial de interview

Un interview este un mod de documentare, cea mai recomandata modalitate de interview este fata in fata desi consuma ce le mai multe resurse dar e cel mai eficient pentru ca prin telefon nu poti vedea rasul intervievatului ceea ce este un semn pentru reporter, cea mai rapida metoda de interview este prin telefon si messenger, messengerul este o modaliatate destul de noua si practica de asemenea si e-mailul este o modalitate de luat interview dar are cele mai multe dezavantaje. Etapele interview-ului:
  1. Alegerea temei si a interlocutorului
  2. Pregatirea interviului
  3. Discutia
  4. Editarea.
Acesta este rezumatul unui ghid de interview sper ca va fi de folos. Exemplu de interview: In data de 16.02.2010 Interviul se desfasoara pe strada, scopul interviului este sesizarea intereselor elevilor in cadrul Scolilor. Reporter: Joltan Tamas Interogata: Kallos Patricia

Reporter: Buna ziua sunt de la Pro Tv si as vrea sa fac un interviu cu dumnea voastra despre scoala, imi permiteti?

K. P: De sigur intrebati

Reporter: Prima intrebare ar fi daca va place scoala?

K . P: Da... sa zicem

Reporter: Imi puteti zice va rog care este materia voastra preferata?

K. P: Materia mea preferata? Cel mai mult imi place Biologia

Reporter: Biologia? dc ati ales Biologia ca o materie preferata?

K. P: Pai biologia este ceva ce ma intereseaza, biologia descopera functionarea vietuitoarelor

Reporter: Imi puteti povesti cate ceva despre Biologie?

K. P: Ce as putea sa va povestesc? Explica se ocupa cu vietuitoarele. Cu hranirea lor, reproducerea lor adica, cu viata lor

Reporter: Deci sa inteleg ca va plac vietuitoarele, animalele?

K . P: Da, chiar imi plac animalele, dar ma fascineaza mai mult anatomia lor

Reporter: As putea sa va intreb la ce scoala studiati, si daca va place?

K. P: Pai... eu sunt la "Colegiul Tehnic Constantin Brancus" si imi place acolo

Reporter: Multumes pentru timpul acordat si va doresc o zi placuta in continuare

K . P: Cu placere si dumnevoastra sa aveti o zi buna

Niciun comentariu: